غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول

باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، خوردن این ماده غذایی را می‌توانید به افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالاست توصیه کنید. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم.

یکی از پلوهای ایرانی که ترکیبی از برنج و خلال پسته، هویج، زرشک، خلال بادام، پوست پرتقال و زعفران ایرانی می باشد جواهر پلو نام دارد. که به عنوان محبوب ترین غذای خارجی ها در ایران به شمار می رود. جالب است بدانید ایرانیان برای اینکه تعادل را در طعم این غذا به وجود بیاورند زرشک را با کمی شکر تفت میدهند. سرزمین کهن ایران که با فرهنگ گسترده و غنی در دنیا زبانزد است جاذبه های بسیار فراوانی در خود جای داده است که همه ساله شاهد حضور گردشگران فراوانی از سراسر دنیا می باشد. کباب، غذایی پرطرف‌دار و خوش‌طعم در میان ایرانیان است که انواع مختلفی دارد و در مناطق مختلف کشور، آن را با دستور پخت‌های متنوعی طبخ می‌کنند.

در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است. اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود. همانطور که از نامش پیداست” کوفته تبریزی” متعلق به تبریز است و یکی از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می رود که امروزه در بیشتر نقاط کشور طبخ میشود. این غذای خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون برنج، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و … به دست می آید که پس از ترکیبشان با هم به صورت گرد در می آید و سپس پخته می شود.

آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم.

  • در تهیه این غذا از موادی مانند زعفران، زرشک، پوست پرتقال، هویج، خلال پسته و بادام طبخ می‌گردد.
  • در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود.
  • سس مخصوص گوجه فرنگی در کباب زردک طعم لذیذی به این غذا می‌دهد.
  • قدمت کله پاچه که از نظر برخی افراد و حتی جهانیان، یکی از چندش‌آورترین غذاها به شمار می‌آید، به هزاران سال قبل بازمی‌گردد.
  • مانند سیر، که در تمامی غذاها موجود است و پیش بینی طعم خوش آن با برخی مواد اولیه قابل تصور نیست مثل انار.

همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود. جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید.

۶- ته چین مرغ و گوشت

کشور ایران تنوع غذایی زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران بسیاری در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما بدون شک زمانی که وارد رستوران می شوید در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید، چرا که تمام غذاهای ایرانی خوشمزه و بی نظیر هستند. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد.

گردشگران خارجی هم به این موضوع واقف شدند که پای ثابت تفریحات بیرون شهری ایرانی ها درست کردن کباب می باشد. “خورش بادمجان” یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است که کمتر کسی وجود دارد که طعم آن را نپسندد. بادمجان های سرخ شده در این غذا طعم فوق‌العاده ای به آن می دهد.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان تهران

حتما می دانید که کباب انواع مختلفی دارد، مانند کباب برگ، کوبیده، بختیاری، کباب ترش، چنجه، شیشلیک و … کباب برگ از لذیذترین و خوشمزه ترین کباب هاست و از گوشت گوسفند یا مغز ران گوساله تهیه می شود. کباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه کبابی، فلفل کبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است.

ماهی شکم‌پر

انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید. در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد. بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.