بهترین غذاهای محلی ایرانی ویرگول-غذا شرقی

آلبالو پلو یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که آن را به همراه گوشت قرمز و یا گوشت چرخ شده به صورت قلقلی سرو می ‎کنند. پختن آلبالو پلو در عین سادگی نیازمند یک فوت و فن خاص است که هرکسی نمی ‎تواند آن را به خوبی بپزد. مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. کام شیرین مردمان خوش صحبت و مهربان شیرازی حتی در غذاها و پلوهایشان نیز به چشم می-خورد. شیرازی ها به مزه شیرین غذا بسیار علاقمندند و اغلب غذاهای سنتی و محلی شان شیرین است.

  • برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند.
  • سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل ادویه به گوشت اضافه کنید.
  • در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز.
  • جالب است بدانید شیش از کلمه‌ ترکی به نام سیخ گرفته شده است و شیشلیک هم همان گوشت کباب شده‌ به سیخ کشیده شده است.

علاوه بر این پروتئین و ویتامین دی موجود در آن را هم نباید نادیده گرفت. پس وجود این مغز‌ها در قیمه نثار می‌تواند ارزش غذایی آن را تا حدودی برای شما روشن کند. معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید. با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. پرطرفدارترین غذای استان لرستان خورش قلیه ترش است؛ این خورشت به “کلیه‌ترش” هم معروف است که از گوشت سیب‌زمینی و رب انار تهیه می‌شود.

سپس گوشت‌های نرم شده را با ماست چکیده و زعفران و شکر ترکیب می‌کنند. برای تزیین آن همم معمولاً از خلال بادام و پسته استفاده می‌شود. به هر گوشه از ایران که سفر کنید اقوامی را می‌بینید که با توجه به طبیعت و فرهنگشان غذاهای مجله خبری غذا سنتی لذیذی دارند. بین هزاران غذای محلی و سنتی چندین غذا به دلیل طعم خیلی خوبی که دارند از غذاهای دیگر معروف‌تر‌ند و تعداد طرفدارنشان هم بیشتر است. حتی آوازه بعضی از این غذاهای ایرانی در کشورهای خارجی هم پیچیده است.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی

هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود. سرای مهر که در کوچه‌های پرپیچ و خم بازار وکیل قرار دارد، یک چای‌خانه و رستوران است که دارای منوی کلاسیک و فضایی اصیل است.

طرز تهیه آش دوغ

لازم به ذکر است غذاهایی که در این مطلب به معرفی آن ها پرداخته ایم تنها گلچینی از غذاهای سنتی استان فارس به خصوص شیراز هستند. رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند.

البته ابن غذا در شیراز هم وجود دارد اما به آن، توتُوِی یا توتاب‌ه‌ای می‌گویند. این غذای سنتی خوشمزه متشکل از جگر سفید و سیاه, سیب‌زمینی, پیاز و ادویه است و البته گاهی هم بسته به سلیقه آن را در رب انار تفت می‌دهند. مرغ شکم پر یکی از اصیل‌ترین غذاهای مازندران است که خیلی هم اعیانی به شمار می‌رود. این غذا را معمولاً در مهمانی‌ها می‌پزند و در مجالس مهم سرو می‌شود.