غذای شمالی با مرغ یا ماهی + عکسهای خوشمزه گیلان فود

منوی غذایی متنوع، پرسنل خوش‌اخلاق، فضای لوکس و… از جمله مزایایی هستند که باعث می‌شوند، آویشو را برای میل کردن غذاهای گیلکی انتخاب کنید. همچنین این آش برای درمان سرما خوردگی، کاهش چربی خون، قند خون و فشار خون بسیار مناسب می باشد. در ادامه طرز تهیه این آش فوق العاده را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • سپس داخل شکم و روی پوست ماهی کمی نمک بپاشید و با دست ماساژ دهید تا نمک به خورد بافت ماهی برود.
  • غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی.
  • پس از مخلوط کردن مواد و باز شدن رنگ رب، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و تکه‌های مرغ سرخ شده را در قابلمه بچینید.
  • برای سرو، خوراک لوبیا را در ظرف بکشید و تکه‌های کباب را روی آن بچینید.

کال کباب گیلانی شباهت زیادی به ناز خاتون دارد که یک غذای مازندرانی و گیلانی است. تفاوت این دو غذا در این است که در ناز خاتون، گردو حذف می‌شود و به‌جای آن، آبغوره به این چاشنی اضافه می‌شود. کال کباب به‌صورت سنتی در ظرفی به اسم نمکیار، نمیار یا نمکار درست می‌شود.

خورش مرغ ترش، یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است که در مناطق شمالی کشور بسیار محبوب و پرطرفدار است. مرغ، سیر، پیاز، لپه، سبزی خورش مرغ ترش (گشنیز، جعفری، تره) و نعنای خردشده از مواد تشکیل‌دهنده این خورش هستند. در واقع، ترکیب سبزی این خورش شبیه به ترکیب سبزی خورش قورمه سبزی است که کمی نعنا هم به آن اضافه می‌شود. گردو را به‌همراه دو تا سه پیمانه آب و ادویه در یک قابلمه نچسب بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا روغن بیندازد. سپس دو پیمانه آب و رب انار به غذا اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه بجوشد. بادمجان‌های خرد شده را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند.

۲۵. خورش ترش سماق گیلانی و طرز تهیه آن

به پایان معرفی بهترین غذاهای شمال رسیدیم اما همانطور که می دانید فهرست غذاهای شمال به اینجا ختم نمی شود. تمام مواد داخل تابه را تفت دهید تا کاملاً یکدست شوند. در مرحله بعدی انار‌ها را‌دان کنید و داخل تابه بریزید. اگر انار در دسترس نبود می‌توانید از آب انار نیز استفاده کنید.

با چندین غذای شمالی خوشمزه آشنا شوید!

بادمجان کبابی با طعم شگفت انگیز خود در ترشی ناز خاتون به همراه سبزی‌هایی که بعضاً فقط در شمال ایران وجود دارند، طعم بی نظیری به آن بخشیده است. سایر اجزای تشکیل دهنده آن شامل سیر، ریحان، آبغوره و زعفران است. اگر به شمال ایران سفر کردید حتماً ناز خاتون را امتحان کنید. می باشد که انواع سبزیجات و صیفی ها تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند به تقویت سلامت بدن کمک کند. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل کدوسبز، سیب ‌زمینی، پیاز، گوجه ‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه می باشد. در اینجا غذاهای محلی مازندران را بصورت کامل همراه با طرز تهیه غذاهای محلی مازندران را برایتان بصورت حرفه ای قرار داده ایم.

این استان علاوه بر مکان های گردشگری فوق العاده، دارای غذاهای محبوب و خوش رنگ و لعابی می باشد که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. من یه رستوران گیلکی خیلی خیلی خوب‌ میشناسم‌ که یه‌ سر و گردن از این رستورانا بالاتره. هم از حیث فضای رستوران که قدیمی و کاملا گیلکیه (با اینکه یک ساله تاسیس شده) و هم کیفیت غذاهاش حرف نداره. تعجب میکنم که توی لیست شما نیست با اینکه تو صفحه اول رستوران های فیدیلیو هم اسمش اومده. دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است. رستورانی با فضای بسیار آرامش‌بخش که همه چیز آن طبق اصول است.

در تابه دوم روغن ریخته و ۱ بوته سیر چرخ شده افزوده و با زردچوبه تفت دهید. داخل شکم مرغ را با مواد تفت داده شده در بالا پر کنید. مرغ را با زردچوبه و نمک مزه‌دار کرده و در تابه سرخ کنید(هر دو طرف مرغ باید سرخ شود). در قابلمه را گذاشته و به مدت ۳ ساعت با حرارت خیلی کم بپزید؛ بعد از پخت، به آرامی ماهی را از قابلمه خارج کنید. ته قابلمه چند تکه چوب قرار داده، سپس ماهی شکم‌پر را به آرومی روی چوب قرار دهید.