فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-غذا شرقی

در این شهرها برای تهیه مرغ ترش از سبزی‌های معطر محلی استفاده می‌کنند که همین امر باعث لذیذتر شدن این غذا می‌شود. اگر اهل شکم‌گردی هستید و مقصد سفرتان را بر اساس خوشمزه‌هایش تعیین می‌کنید، ما به شما گفته‌ایم خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را کجا پیدا می‌کنید. برای لذت بردن بیشتر از این غذای خوشمزه پیشنهاد می‌کنیم یک گوجه‌فرنگی خام را روی برنج خود خرد کنید و از ترکیب آن با باقلا وابیج لذت ببرید. وقتی صحبت از غذاهای شمالی می‌شود قبل از هر چیزی کباب های شمالی قند را در دل آب می‌کنند. تنوع کباب‌های مخصوص شمالی به‌قدری بالا است که شگفت‌زده خواهید شد. کیفیت بالا و طعم و مزه بی‌نظیر این غذاها را می‌توانید از میزان بالا رفتن وزن خود پس از هر بار برگشت از شهرهای شمالی، به‌خوبی متوجه شوید.

سیر، بادمجان، گردو، زردچوبه، طعم‌دهنده‌های ترشی مانند رب انار، آب انار و نارنج و سبزی‌های محلی مثل چوچاق و خالواش از مواد اصلی بسیاری از غذاهای محلی گیلانی هستند. حیف است به شمال ایران و البته چالوس سفر کنید اما غذاهای محلی آنجا را نچشید. غذاهای چالوس و مازندران آنقدر لذیذ هستند که بسیاری از گردشگران در رستوران‌های محلی این منطقه انواع غذاها را سفارش می‌دهند و باعث رونق این صنعت در چالوس و مازندران شده‌اند.

  • برای درست کردن واویشکا می‌توانید هم از گوشت قرمز استفاده کنید و هم از گوشت مرغ یا دل و جگر مرغ، گوسفند و گوساله.
  • اشپل، تخم مرغ، ادویه و مقداری سبزی از مواد اولیه برای طبخ این کوکو است که اغلب شب سال نو طبخ می‌شود.
  • مسیر های مختلفی هست که شما را وارد بلوار شیرودی می کند و در انتهای بلوار شیرودی و از طریق میدان آزاد، وارد بلوار کریم آباد می شوید و در انتهای کریم آباد هم وارد جاده اصلی خواهید شد.
  • «بیج» از مصدر «بیجیدن» در گویش گیلکی گرفته شده و به معنی «سرخ کردن» است.

برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید. شاید بد نباشد بدانید که در زمان‌ های قدیم این غذا را با جوجه خروس درست می‌ کردند. جوجه خروس را به گیلکی «طلا کوله» می‌ نامیدند و اسم این خورشت هم«طلا کوله غورابه» بود. شاید در اسامی بسیاری از غذاهای گیلانی کلمه «بیج» را شنیده باشید.

ثبت ملی برخی غذاهای رشت

همانطور که از مواد اصلی کدو بره مشخص است، این غذا در لیست غذاهای مقرون به صرفه مازندران قرار دارد و تمامی مواد غذایی آن به راحتی در دسترس قرار دارند. باقلا قاتق یا باقلا قاتوق از جمله غذاهای خوشمزه و خورشت رشتی است که اهالی گیلان و رشت تبحر خاصی در پخت آن دارند. یکخورشت ایرانیخوشمزه و مقوی که با کمترین و ساده‌ترین مواد پخته می‌شود و بسیار مقوی و سیر کننده است.

رزرو ویلا در تنکابن

برای طعم دار کردن آن هم معمولاً از پیاز، زیره و زردچوبه استفاده می‌شود. اگر به چالوس سفر کردید حتماً این غذای بی نظیر را در رستوران های چالوس امتحان کنید. اگر روزی تصمیم گرفتید بین رستوران های خوب تنکابن تجربه رستوران سه کاج را داشته باشید، در این رستوران فقط غذای ایرانی و محلی را می توانید سفارش دهید. در منوی رستوران با پیش غذا ها شروع می کنیم که به غیر از کلی ماست از ماست کوزه ای تا ماست خیار و حتی ماست های شرکتی، سیر ترشی، ترشیجات، باقالی خام، کره محلی و سالاد های شیرازی و فصل، اشپل هم سرو می شود. اصولاً اشپل را در رستوران های گیلانی و تمامی رستوران های خوب رشت ارائه می دهند ولی پیش غذایی است که خیلی ها دوستش دارند و هم خالی میل می کنند و هم با غذا بخصوص اگر غذایشان کباب باشد. این رستوران یکی از متنوع ترین منوهای غذایی و کافه ای را دارد و هر ذائقه و سلیقه ای را شامل می شود.

این پیش غذای خوشمزه با سبزی‌های معطر، بادمجان کبابی و آب انار ترش درست می‌شود. مرغ ناردون یک خورش سنتی و اصیل گیلانی است که با کته شمالی طبخ و سرو می‌شود. این خورش خوشمزه طعم ملس و گاهی ترش دارد که با ترکیب انار و رب انار و آب انار تهیه می‌شود.

چه برسد به اینکه در طبقه سوم بازار، روی نیمکت‌های زیبای تراسی سنتی با منظره‌ای حیرت‌انگیز بنشینی و غذاهای ناب ایرانی و سنتی را برای ناهار یا شام انتخاب کنی. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد هم در بین رستوران های گیلان یکی از بهترین منظره‌ها را با اتمسفری فوق‌العاده مجله خبری غذا به شما هدیه می‌دهد. طعم خوب غذاها و سرویس چای و قلیان هم نکات مثبت دیگر این رستوران زیباست. رستوران رزاقی به عنوان اولین و بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور است که به صورت همه روزه و در تمامی ساعات انواع غذای ملل، ایرانی و محلی گیلان را ارائه می‌دهد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم به بهترین رستوران گیلکی تهران حتماً سری بزنید. رستوران خوش‌بین پارکینگ ندارد و شما باید در خیابان‌های فرعی ماشین خود را پارک کنید. در بین غذاهای رستوران گیلانی بهزاد علاوه بر کباب ترش، خوراک ازون برون و خوراک ماهی سوف با سس انار و نارنج بسیار خوشمزه است و حتما توصیه می‌شود.

علاوه بر این منویی گیاهی هم دارد که اگر در بین مهمان‌هایتان فردی با رژیم گیاهخواری دارید می‌توانید از او هم پذیرایی کنید. رستوران گیلانی که هم در دکوراسیون و هم در سرویس دهی مشتری‌ها را راضی نگه داشته و علاوه بر آن منو بسیار خوب آن با قیمت‌های مناسب همه را راضی نگه داشته است. آویشو سالن لوکس و جدیدی دارد که دکوراسیون چوبی‌اش به خوبی حس گیلان و شمال را به شما می‌دهد. منوی آن‌ها کامل است و تقریباً همه غذاهای گیلانی و پیش‌غذاها را سرور می‌کنند.