لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

لوبیا پلو یکی دیگر از انواع غذای ایرانی می باشد که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی دارد. به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیا پلو را نمی ‌توانیم از قلم بیندازیم. لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند. برای تهیه کردن لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را همراه با گوشت، رب پیاز و ادویه جات و گوجه فرنگی ترکیب می‌ کنند و روی حرارت ملایم قرار می‌ دهند تا دم بکشد. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است.

  • در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود.
  • رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.
  • در این نظرسنجی از غذاهای معروف ایرانی که در اکثر شهرها شناخته شده هستند استفاده شده است و غذاها و خوراک‌های بومی در نظرسنجی لست‌سکند قرار نداشتند.

سبزی پلو با ماهی که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بوده و خوردن آن در ایام خاص مانند شب عید جز رسومات نیز میباشد. به طور کلی لیست غذاهای ایرانی با برنج را میتوان در لیست زیر خلاصه کرد. البته تعداد انواع غذاهای ایرانی که برنج مصرف میشوند زیاد میباشد و ما تعداد محدودی از آن ها را در لیست زیر قرار داده ایم. «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود.

با انواع غذاهای ایرانی آشنا شوید:

این غذای پرطرفدار در ایران همیشه در مراسم رسمی یا غیررسمی یافت می شود. زرشک پلو نه تنها به دلیل طعم عالی که دارد، بلکه به دلیل ساده بودن طبخ آن در مقادیر زیاد، یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه شام دوستان و خانواده شماست که به غذاهای ایرانی علاقه دارند. مهمان دارید و این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است که ناهار چی بپزم؟ ما به شما شکر پلو شیرازی را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای ایرانی با برنج، از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که اگر ازطرفداران هویج پلو و شیرین پلو هستید، بدون شک از خوردن این پلوی شیرازی نیز لذت می‌برید. برای آشنایی با غذاهای محبوب ایرانی همراه ما باشید تا به معرفی بهترین غذاهای ایرانی بپردازیم. همچنین در این مقاله شما می‌توانید لیست غذاهای ایرانی را جمع آوری کنید و روزانه از این غذاها در لیست غذایی خود استفاده کنید.

به طورر کلی هر دو غذا در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج قرار میگیرند و به عنوان معروف ترین و پرطرفدار ترین غذای سنتی ایرانی شناخته میشوند. «عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است. از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد.

۳۲- خورش انار بیج

در مرحله اول تهیه شامی کباب، سیب زمینی‌ها و پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. برای ماکارانی موادی چون پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، ماکارانی رشته‌ای و ادویه‌جات لازم است. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا و به طریق بازاری بعد از آبکش کردن برنج کباب را در لا به لای برنج قرار دهید و بر روی برنج زعفران دمکرده بریزید.

چلو گوشت

کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود. از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند.

دستور پخت سیب‌زمینی شکم پر بسیار ساده است و کافی است پس از پخت نیم ساعته سیب‌زمینی‌ها، داخل آن‌ها را خالی کرده و با مخلوط گوشت تفت داده شده با بقیه مواد پر کنید. در نهایت نیز روی آن پنیر پیتزا بریزید و در فر قرار دهید تا در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک غذای لذیذ بپزید. باقلاقاتق یا باقالی قاتوق از غذاهای خوشمزه شمالی و از قدیمی‌ترین خورش‌های محلی استان گیلان است. این غذای خوشمزه، گیاهی و مقوی با باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ درست می‌شود و اغلب آن را به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور، ماهی کولی و اشپل ماهی سرو می‌کنند. قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک است و باقلا یا «پاچ باقلا» ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. این غذای لذیذ با نان یا برنج خورده و معمولا در کنار آن، یک سیخ گوجه‌فرنگی کبابی، فلفل کبابی، سبزی خوردن، انواع ترشی، ماست و سالاد سرو می‌شود.

اگر در منزل گوشت در دسترس ندارید، ما به شما غذاهای با مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید. گوشت را پاک کنید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن ها را خرد کنید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید. بعد از اینکه مقداری سیر و پیاز تفت خوردند و نرم شدند به آن زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند و تفت بخورند.