لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

ایرانی‌ها عاشق آلوی خشک شده هستند و یکی از کاربردهای این آلوها در خورش‌ها است. پیاز و گوشت و رب و ادویه‌ها را تفت داده و به آن آب اضافه می‌کنند تا بپزد، در ادامه به را مانند پرهای پرتقال برش می‌دهند و در نیم ساعت آخر پخت به غذا اضافه می‌کنند. خورش خانگی به‌آلو به‌خصوص در فصل زمستان بسیار دلچسب است. به را پوست بگیرید و بعد از جداکردن هسته‌های آن، به را در ابعاد مکعبی متوسط خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس به سرخ‌شده را همراه زعفران دم‌کرده و شکر به خورشت اضافه کرده و صبر کنید تا غذا جا بیفتد.

  • چرا که غذاهای سنتی تنها خوراک نیستند، بلکه معرف شرایط جغرافیای، اقتصادی و اجتماعی آن شهر هم هستند.
  • «خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود.
  • كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند.
  • هنگامی که میوه های تازه در دسترس نیستند، می‌توان از انواع مختلفی از ترشی، مارمالاد، مربا و میوه‌های خشک عالی مانند انجیر، زردآلو و هلو استفاده کرد.

در همین حین، رب گوجه‌فرنگی را به‌همراه کمی روغن در یک تابه تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ آن باز شود. سپس زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل را به رب بیفزایید و مواد را خوب مخلوط کنید. پس از یک دقیقه، غوره را در تابه بریزید و آن‌ها را نیز تفت دهید.

طرز تهیه شامی لپه با گوشت (شامی پوک) برای ماه رمضان

از روزگاران قدیم رسم بر این بوده است که گوسفندی را جلوی پای دسته‌های عزاداری ذبح کرده و سپس از گوشت آن برای تهیه شله استفاده می‌کردند. این آش لذیذ از ترکیب گوشت، حبوبات، برنج، بلغور گندم و ادویه تشکیل می‌شود. عمل سابیدن و افزودن آب را چند بار تکرار کنید تا غلظت آب قوروت‌آلود به غلظت دلخواه شما برسد. پیازهای خرد شده را در یک تابه با روغن حیوانی سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. سپس محلول قوروت را به‌همراه نمک و فلفل به پیاز داغ بیفزایید و غذا را برای چند دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا گرم شود؛ اما به جوش نیفتد. روی قوورت بادمجان را با بادمجان سرخ شده، نعنا داغ و دارچین تزئین کنید.

سفر خود را برنامه‌ریزی کنید

رستوران بابا قدرت در زمره رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت سنتی تهران قرار می‌گیرد و کیفیت خدمات بسیار مطلوبی دارد. همچنین لازم به ذکر است که در این رستوران سنتی از ساعت ۹ تا ۱۲ شب، گروه موسیقی، اجرای زنده سنتی برگزار می‌کنند تا شما را بیش از پیش با نوای ساز سنتی ایرانی آشنا کنند. بد نیست بدانید که غذای رستوران سنتی ترمه به‌صورت سلف سرویس سرو می‌شود و با پرداخت مبلغ ورودی، می‌توانید از تنوع بی‌شمار غذاهای سنتی و فرنگی لذت ببرید.

از مواد اولیه این غذای سوپ مانند، می‌توان به روغن، پیاز، سبزیجات (شنبلیله یا مرزه خشک)، آرد گندم، نمک، زردچوبه و ادویه‌های دیگر اشاره کرد. اشکنه، پیش‌غذایی است که به سرعت و به‌سادگی در آشپزخانه طبخ می‌شود و شما می‌توانید انواع آن را برای مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه درست کنید. ابتدا پیاز را رنده ریز کنید، آب آن را بگیرید و همراه با زردچوبه، نمک و فلفل به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید و خوب ورز دهید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری به آن بزنید و بعد این مخلوط را برای یک ساعت در یخچال استراحت دهید. سپس از آن‌ها به‌اندازه یک گردوی کوچک بردارید و گوشت قلقلی درست کنید. گوشت‌های قلقلی را در روغن سرخ کرده و بعد آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

۳۲- خورش انار بیج

پیشنهاد می‌کنم سراغ این غذای معروف و خوشمزه را از رستوران‌های سنتی کاشان بگیرید. برای تهیه گوشت لوبیا از گوشت بدون استخوان، پیاز، لوبیا سفید، دارچین و زعفران استفاده می‌شود. یکی از مقوی‌ترین غذاهای اردبیل که بیشتر در چهارشنبه سوری و شب عید در کنار ماهی دودی طرفدار دارد، سوتی پلو است.

زردچوبه و سبزی‌های ریز خرد شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید. در همین حین، یک عدد پیاز را خلالی کرد کنید و در تابه با زردچوبه و فلفل تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر را در تابه بریزید و تفت دادن را برای یک دقیقه دیگر ادامه دهید.