معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد

سپس مخلفات باقی‌مانده در قابلمه را با گوشتکوب می‌کوبند تا گوشت کوبیده آماده شود. یکی از مهم‌ترین نکات برای پخت آن، این است که کوفته باید شکل گرد خود را از دست ندهد و مزه واقعی خود را حفظ کند. برای سرو کوفته معمولا در ابتدا آب آن را در کاسه می‌ریزند و در آن نان تیلیت می‌کنند.

  • در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند.
  • سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند.
  • در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید.
  • لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد.
  • نوع پخت دیزی و آبگوشت به شکلی است که با استفاده از گوشت گوسفند، حبوبات، و گاهی گوجه به خوبی می ‌توان آن را انجام داد.

نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است. برای پخت زرشک پلو با مرغ به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. بسته به سلیقه مصرف‌کننده بعضی افراد در کنار این غذا از سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز استفاده می‌کنند. دمی گوجه با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز پخته می‌شود که انتخاب هریک به سلیقه و ذائقه غذایی هر فرد بستگی دارد. به‌صورت کلی گوجه و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین مواد تهیه این غذای برنجی خوشمزه هستند.

رزرو هتل با ایران هتل آنلاین

برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه سالاد الویه بر روی لینک کلیک کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج آن را یک الی ۲ ساعت خیس کنید.

در ادامه طرز تهیه خورش ترش تره با کته را در مجله اسنپ اکسپرس با هم می‌خوانیم. خورش قرمه‌سبزی نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با برنج است. این غذای خوشمزه با اینکه مراحل تهیه آن سخت‌تر از خورش‌های دیگر است اما حداقل هفته‌ای یکبار مهمان سفره‌های ماست. که البته در هر دو صورت گوجه و سماق و فلفل کبابی و ریحان همراه جدانشدنی آن می باشد.

زمانی که پیاز طلایی شد تکه‌های مرغ را که از قبل شسته بودید را به پیاز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی همراه با پیاز تفت داده شوند. در مرحله اول برای تهیه مرصع پلو برنج ها را پاک کنید و بشویید و دو الی سه ساعت در آن بگذارید تا خیس بخورد. سپس پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. هر یک از غذاها را می‌توانید بر اساس سلیقه غذایی خود تغییر دهید. دو لیوان آب دورن قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا گوشت به‌خوبی پخته شود.

برای ابتدای کار پیاز سیر را تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود. این غذای خوشمزه با طعمی ملس در فصل بهار قابل درست کردن با برگ مو (برگ انگور) است. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید.

انواع کباب ها

حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید. کشمش پلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در کشورمان با دستور پخت های مختلفی تهیه می‌شود. به‌عنوان مثال عده‌ای به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. با این حال یکی از خوشمزه‌ترین کشمش پلو مدل مازندرانی است که در ادامه آن را در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس به شما آموزش می‌دهیم. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج می‌توان به خورش فسنجان با مرغ اشاره کرد. این خورش محبوب و لذیذ از غذاهایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد.

سپس آن‌ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید. در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن را نیز بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک تابه مناسب را انتخاب کنید و در آن روغن مایع بریزید. سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود. سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند. سپس در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجدداً آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند.

یک غذای خوشمزه که همه به عنوان غذای سنتی شب عید می‌شناسند. اما برای روزهای دیگر سال درست کردن این غذا برای ناهار خالی از لطف نیست. سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید. برای ادامه‌ی طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان اینجا کلیک کنید.

پرتقال یکی از میوه‌های زمستانی است که به‌دلیل وجود ویتامین ث برای درمان سرماخوردگی پیشنهاد می‌شود. استریپس سیب‌زمینی از آن دسته غذاهای است که همه به‌خصوص بچه‌ها عاشق آن می‌شوند. شله مشهدی، نوعی آش پرملات و خوشمزه است که از غذاهای نذری مشهور مشهدی‌ها به شمار می‌آید. این غذا که شباهت زیادی به حلیم دارد، متشکل از گوشت، (نخود، لوبیا سفید، لوبیا چیتی، عدس و گاهی ماش)، برنج نیم دانه، بلغور گندم و ادویه فراوان و همچنین مغز قلم گاو است. طبخ شله به تجربه و دقت زیاد، حوصله فراوان و البته زمان نیاز دارد. جالب است بدانید که مشهدی‌ها روی شله قیمه می‌ریزند و سپس آن را سرو می‌کنند.