چلو کباب بختیاری کباب بختیاری رستوران نایب ساعی کباب بختیاری با برنج

کوفته، یکی از غذاهای محبوب و مشهور ایرانی است که در هر شهری با مواد اولیه‌ مختلفی تهیه و طبخ می‌شود. پیاز خرد شده را در روغن کمی سرخ کنید و سپس گردو آسیاب ‌شده یا آرد گندم را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در ادامه رب یا گوجه‌فرنگی خرد شده، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و وقتی بوی خامی آن‌ها گرفته شد، عدسی را که از قبل خیس کرده بودید، همراه با آب کافی به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که عدس روی حرارت ملایم کاملا بپزد.

  • با توجه به طبیعت گرم زیره و طبع سرد برنج، زیره پلو طبع متعادلی دارد و به همین دلیل، غذایی مناسب فصل پاییز و زمستان است.
  • میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود.
  • اگر به لبو و کدو حلوایی دسترسی دارید، می‌توانید از هر دوی آن‌ها در تهیه این خورش استفاده کنید.
  • این تونل به منظور انتقال آب چشمه کوهرنگ و دیگر چشمه‌ها به زاینده رود ایجاد شده‌است.
  • به همین دلیل است که بعضی افراد با خوردن گوشت گاو دچار معده درد می‌شوند.

ترکیب مناظر رود خروشان زاینده رود، پل زمانخان و طبیعت زیبای منطقه و نیز از اقدامات انجام شده جهت رفاه گردشگران، این ناحیه را از مهمترین قطبهای گردشگری استان قرار داده است. دهکده سیاحتی زاگرس که دارای واحدهای اقامتی زیبا و مشرف به زاینده رود و پل زمانخان است در مجاورت این پل بنا شده است. آب و هوای منطقه به علت ماهیت کوهستانی مرتفع، که در مسیر بادهای مرطوب و سیستم های مدیترانه ای قرار داشته و موجب صعود و تخلیه بار این سامانه می گردد ،دارای بارش های نسبتاً مناسب است . مسجد دستگرد و مسجد جامع کیان از آثار دوره صفویه و مسجد اتابکان که یکی از بناهای مربوط به اتابکان لر بزرگ در اوایل قرن هفتم هجری قمری است که در این مکان حکومت داشتند.

گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه در یک کاسه ورز دهید. اشکنه، یکی از غذاهای اصیل، لذیذ و بدون گوشت ایرانی است که معمولا همراه با نان سرو می‌شود. از مواد اولیه این غذای سوپ مانند، می‌توان به روغن، پیاز، سبزیجات (شنبلیله یا مرزه خشک)، آرد گندم، نمک، زردچوبه و ادویه‌های دیگر اشاره کرد. اشکنه، پیش‌غذایی است که به سرعت و به‌سادگی در آشپزخانه طبخ می‌شود و شما می‌توانید انواع آن را برای مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه درست کنید. بلغور پلو، یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که می‌توان آن را به سرعت در خانه آماده کرد.

شوربا قیمه ریزه؛ طعمی متفاوت

برخی افراد، خلال‌ها را در شهد میجوشانند تا کاملا شیرین شوند. از خرماهای درشت و سفت یا از خرماهای زردرنگ برای تهیه این غذا استفاده کنید. توجه داشته باشید که نعنا نباید زیاد سرخ شود؛ زیرا طعم غذا را تلخ می‌کند. به‌جای رب گوجه‌فرنگی می‌توان از رب انار یا کشک نیز استفاده کرد. برخی افراد برای طعم‌دار کردن شیر پلو از دارچین، هل و گلاب هم استفاده می‌کنند که کاملا سلیقه‌ای است.

در این منطقه امکان شکار با کسب مجوز لازم از سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد. این منطقه ۲۱۶۰۰ هکتار مساحت دارد و پارک ملی تنگ صیاد را با وسعتی معادل ۵۴۰۰ هکتار در دل خود جای داده است. دستیابی به این منطقه از طریق محور مواصلاتی شهرکرد به اصفهان میسر است . تنگ صیاد به واسطه دارا بودن تپه ماهورهای متعدد زیستگاه مناسبی برای گونه قوچ و میش است .

تهیه غذای کوروش (روستای چلیوان)

قوروت در ابتدا به‌صورت جامد یا پودر تهیه می‌شود؛ سپس آن را در آب حل می‌کنند تا عصاره بنفشی به دست آید. این عصاره در ادامه دو بار جوشانده یا به‌صورت سرد مصرف می‌شود. آب برنج را دور بریزید و برنج را به بقیه مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله آب باید فقط روی برنج را بپوشاند و بیشتر نباشد؛ زیرا در غیر این صورت، برنج شما نرم و شل می‌شود. پس اگر آب داخل قابلمه خیلی زیاد بود، مقداری از آن را بردارید و اگر آب کم بود کمی آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج کمی بپزد و آب آن کشیده شود.

سپس لپه نیم‌پز شده را به‌همراه سیب‌زمینی نیم‌پز، گوشت و پیاز، دو بار چرخ کنید تا با هم یکدست شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و مواد را با دست چند دقیقه ورز دهید تا انسجام و چسبندگی لازم را پیدا کنند. سپس یک عدد مغز گردو و چند عدد کشمش (و در صورت تمایل آلو بخارا) را در مغز کوفته قرار دهید و آن را ببندید. دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با هم ترکیب شوند. در ادامه رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به‌خوبی تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه‌فرنگی گرفته شود. آلو بخارا را به قابلمه اضافه کنید و در حد دو دقیقه تفت دهید تا با دیگر مواد یکدست شود.