طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

در مرحله اول برای تهیه کباب بختیاری، فیله مرغ را پاک کنید و بشویید. در ادامه گوشت گوسفندی را نیز پاک کنید، بشویید و آن را نیز خرد کنید. اگر توجه داشته باشید متوجه خواهیم شد که نسبت های دقیقی بین مواد اولیه در نظر گرفته شده تا غذای شما طعم بهتر و کیفیت بالاتری داشته باشد. اگر خواستید این غذا را برای تعداد نفرات بیشتری تهیه کنید باید با در نظر گرفتن نسبت هایی که بین مواد اولیه قرار داده شده مقدار آنها را کاهش یا افزایش دهید تا غذای بهتری تهیه کنید. هفشجان از شهرهای منطقه چهارمحال در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهرکرد قرار گرفته است.

  • در منتهی الیه کناری استان در ۵۰ کیلومتری لردگان گردشگاه زیبای پرواز با طبیعت بهشتی خود در امتداد دره سبز قرار گرفته است .
  • این تفریحگاه در تابستان، به علت خنکا و مطبوعیت هوا، مورد توجه شهروندان شهر بروجن و شمار زیادی از شهروندان شهر اصفهان و شهرستان‌های تابع آن (همچون شهرضا، دهاقان، مبارکه و نجف‌آباد که آب و هوای گرمتری دارند) قرار گرفته‌است.
  • برای درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی، گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌های دلخواه مخلوط کرده و از آن کوفته قلقلی درست کنید.
  • پس از آن گردوی خرد شده و بادام پوست کنده و خرما و پر زرد آلو را به آن اضافه نموده و دوباره به مدت 20 دقیقه حرارت داده و در همین حین پیاز خرد شده را با کمی روغن زرد چوبه و نعنا تفت داده و به غذا اضافه کرده تا غذا قوام یابد.
  • نیم ساعت قبل از پخت کباب، مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید.برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید.

آن‌ها برای نگهداری طولانی مدت از این غلات، آن‌ها را پوست می‌گرفتند و با آب یا شیر می‌پختند. پس از این فرآوری سنتی و به اصطلاح بلغور شدن، آن‌ها می‌توانستند جو و گندم را بدون کپک زدن یا رطوبت گرفتن، برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند و در مواقع لازم، با آن آش یا پلو درست کنند. برای آشنایی با انواع خورش قیمه در ایران می‌توانید به مقاله‌های غذای محلی کجارو مراجعه کنید.

آب لوبیا سفید و گندم را خالی کنید و آن‌ها را به‌همراه گوشت خرد شده و کلم قمری خرد شده در قابلمه بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید و سپس آب جوش را در قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید تا آبگوشت روی حرارت ملایم گاز به‌آرامی بپزد.

دیدنیهای شهر فارسان

البته برای تهیه این خورش می‌توان از گوشت گوساله، مرغ، بوقلمون یا حتی قارچ نیز استفاده کرد. خورش قورمه سبزی باید حدود چهار تا پنج ساعت بپزد تا جا افتاده شود و به روغن بیفتد. خورش قورمه سبزی را در ظرف سرو بکشید و همراه با برنج، ماست و خیار، سالاد شیرازی و انواع ترشی سرو کنید.

آش شولی یزد

آب این چشمه از گواراترین آب‌های جهان است و خواص درمانی از قبیل جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه دارد. مناظر چشمگیر و فضاسازی اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده‌است. بختیاریسرزمین کنونی بختیاری هزاران سال است که سکونت‌گاه گروه‌های مختلف انسانی می‌باشد. منابع و امکانات طبیعی از قبیلِ آب، جنگل، مراتع، بارندگی مناسب، آبگیرهای فراوان و درّه‌های مستعد برای کشاورزی، این سرزمین را به یکی از بهترین زیستگاه‌ها و محل تجمع و سکونت گروه‌های انسانی در گذشته تبدیل نموده بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذاهای لذیذ محلی ایرانی و طرز تهیه آن‌ها از کوفته تبریزی گرفته تا دیزی سنگی، آش رشته، قورمه سبزی و انواع کباب‌ها آشنا کنیم. کباب یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است و در واقع کباب نماد غذای ایران است. در بین طیف گسترده کباب‌های ایرانی کباب بختیاری یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین کباب‌ها است. معمولاً در تهیه‌ی کباب بختیاری از گوشت راسته گوسفند یا فیله گوسفند استفاده می‌کنند، که آن را به صورت یکی در میان با گوشت فیله مرغ به سیخ می‌کشند. در واقع می‌توان به جای استفاده از فیله مرغ، از فیله ماهی نیز استفاده کرد.

در مرحله بعدی فلفل دلمه ای و پیاز خلال شده را چهار تا پنج ساعت پیش از اینکه مرغ و گوشت را به سبخ بکشید به مواد بیفزایید. بهتر است که تکه های فیله مرغ و فیله گوساله را در درون دو ظرف مجزا در مخلوط آب پیاز و زعفران قرار دهید. پس از آماده شدن منقل سیخ ها را روی منقل بچینید و تند باد بزنید تا کباب ها خودشان را بگیرند سپس به صورت متداوم سیخ ها را بچرخانید تا کباب به صورت یکدست بپزند.