طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

سپس سس سویا، روغن زیتون و فلفل را به گوشت و مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل، فلفل دلمه و زعفران دم‌کرده را به مرغ بیفزایید و آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند. نیم ساعت قبل از پخت کباب، مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید.برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید. سپس با استفاده از گوشتکوب یا بیفتک به‌آرامی روی گوشت و مرغ‌ها بکوبید تا مرز بین گوشت‌ها از بین برود و به هم نزدیک‌تر شوند.

  • پیاز خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز تفت دهید تا سبک و طلایی شود.
  • «چهارمحال و بختیاری بام ایران، سرزمین هزار چشمه + تصاویر».
  • یک عدد پیاز باقی‌مانده را رنده درشت کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند.
  • در برخی از طرز تهیه‌ها لپه حذف می‌شود و به‌جای آن از کشمش و سیب‌زمینی استفاده می‌شود.

در ناحیه های مختلف ایران، به تناسب امکانات موجود، غذاهای محلی گوناگونی تهیه می شود. ایرانیان مزه های جدیند را بنا ترکیب کردن مواد غذایی به خوبی یافته اند. برای آشنایی با طرز تهیه کباب بختیاری لطفا اینجا را کلیک بفرمایید . روغن حیوانی متداول بین عشایر منطقه چهارمحال و بختیاری می باشد که با ترکیبی از عسل یا شیره یک خوراک بسیار مقوی و خوشمزه به شمار می رود.

گردوهای خیس خورده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دادن را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید. سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید.

طرز تهیه انواع سالاد چینی خوشمزه با سس مخصوص

تباهگ در واقع، یک روش نگهداری از گوشت است که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند. تباهگ، از گوشت گوسفند یا بز ورقه‌شده، نمک، فلفل و پودر انار درست می‌شود و طعمی فوق‌العاده دلچسب دارد. تباهگ خشک‌شده را می‌توان بدون استفاده از هیچ وسایل سرمایشی، برای چند ماه و حتی یک سال در منزل نگهداری و استفاده کرد. اشکنه در شهرهای مختلف ایران با توجه به فرهنگ آن منطقه و نوع سبزیجاتی که در آن ناحیه وجود دارد، به‌شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود، اما روغن، آب و پیاز، اجزای اصلی تشکیل‌دهنده تمام انواع اشکنه هستند. اشکنه را با نام روغن‌آب یا سوپ نیز می‌شناسند، اما باید بدانید که اشکنه با سوپ، کاملا متفاوت است.

اگر به این استان رفتید، غذاهی سنتی و بومی و محلی آن را امتحان کنید. خوراک شوربای قیمه ریزه یکی از غذاهای لذیذ استان چهار محال و بختیاری است که طرفداران زیادی دارد . برای آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه زمان و برای پختن و جا افتادن آن 3 ساعت زمان احتیاج دارید و می توانید این غذا را هم به عنوان وعده غذایی اصلی ناهار یا شام و هم به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان تهیه کنید.

سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود. آب برنج را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید. ته قابلمه، نه دیگ سیب‌زمینی بگذارید و برنج را روی آن بریزید تا روی شعله ملایم گاز با دم‌کنی، دم بکشد. گشنیز و جعفری خرد شده و تفت داده شده را پس از یک ساعت پخت گوشت و حبوبات در قابلمه بریزید.

سیر استیک

این چشمه در محلهٔ ساطح لردگان واقع است که مظهر شهر لردگان است. کارخانه بِه مالت هفشجان باعنوان اولین و تنها کارخانه مالت‌سازی ایران و خاورمیانه در شهرک صنعتی هفشجان قرار دارد. نخستین کارخانه مالت‌سازی صنعتی کشور با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شبکه بانکی در سال ۱۳۸۹ توسط مهندس رستمی در شهر هفشجان به بهره‌برداری رسید. پس از اینکه سیخ کردن گوشت به اتمام رسید سیخ ها را روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار دهید و مانند کباب برگ با پست کارد کمی روی گوشت ها بکوبید تا تخت و یکدست شوند. بریز به زبان بختیاری یعنی سرخ کردن، آب بریز یعنی گوشتی که با آب خودش بپزد و سرخ شود، که بصورت مخفف در آمده و شده آبریز.

آش گوشت، یکی از غذاهای مجلسی شهرستان خرم آباد در استان لرستان است که معمولا برای عروسی‌ها و اعیاد طبخ می‌شود. این غذا برخلاف نام آن، یک آش نیست؛ بلکه یک مدل چلو گوشت است که به آن زیربرنجی نیز می‌گویند. زیر برنجی در سینی بزرگی که به‌ اصطلاح لری به آن مجمع می‌گویند، سرو می‌شود. استان لرستان در غرب کشور با نام سرزمین آبشارها مشهور است و هر سال، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند. غذاهای محلی این منطقه از قدمت و تنوع بسیاری برخوردار هستند و بدون شک، شما را عاشق خود خواهند کرد. زیره پلو یا پلو زیره یکی از مقوی‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی کرمان است که با زیره سیاه یا مخلوط زیره سیاه و سبز درست می‌شود.

انواع اقامتگاه و ویلا در سراسر ایران از طریق سایت بومگردی قابل اجاره هستند. شربت زعفران و نبات، زعفران با عسل (عسل باید مرغوب و بدون افزودن شکر باشد)، شربت، شربت بهارنارنج‌، شربت نعناع، شربت عرق یونجه. اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است.

آش آماج بختیاری

غذاهای محلی استان خراسان شمالی با آداب، رسوم و فرهنگ خاصی تهیه می‌شوند و معمولا به‌دلیل استفاده از سبزی‌های کوهی، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. روی گوشت‌ها را بپوشانید و آن‌ها را حداقل برای پنج تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید. پس از گذشت این زمان گوشت‌ها را روی تخته کار قرار دهید و گوشت دنده را با بیفتک‌کوب بکوبید. حالا سیخ را از وسط دو استخوان دنده رد کنید و بعد گوشت‌ها را روی حرارت ملایم آتش کباب کنید. حین پخت دنده‌ها می‌توانید کره، آبلیمو و زعفران دم‌کرده را باهم مخلوط کنید و با قلمو روی کباب بمالید تا خوش‌عطروبو شود.