بهترین غذاهای ایرانی تستچی-غذا شرقی

راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد. در واقع بهتر است که خورش را با کمترین حرارت و در مدت زمان طولانی پخت. این کار موجب می ‌شود که خورش قرمه ‌سبزی به اصطلاح جا افتاده تر بوده و طعمی بسیار لذیذ‌تر داشته باشد. معمولاً قورمه سبزی را با برنج زعفرانی یا برنج ساده مصرف می‌ کند.

البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. به دستور پخت غذاهای ایرانی، خورش میگو را هم اضافه کنید. جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند.

اگر محدودیت مصرف گوشت قرمز دارید به همین ترتیب کوفته اراکی را با گوشت مرغ، بوقلمون یا به عنوان یک غذا با سویا تهیه کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های مجله خبری غذا کوچک برش دهید. سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند.

  • پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود.
  • آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند.
  • خورشت خلال که در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج جز معروف ترین غذا های استان کرمانشاه میباشد و در آن از خلال بادام استفاده میشود.

گوشت کوبیده لذت خوردن بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد به خاطر گوشت کوبیده دیزی را میل می کنند. در کنار دیزیکوفته تبریزینیز طرفدارهای مخصوص به خود را دارد. به طورر کلی هر دو غذا در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج قرار میگیرند و به عنوان معروف ترین و پرطرفدار ترین غذای سنتی ایرانی شناخته میشوند.

۴۱- قلیه ماهی

به غذاهای ترش علاقه دارید؟ترشی تره بدون شک جز بهترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید. این غذا در استان‌های شمالی طبخ شده و به طعم ترشش مشهور است که این طعم برای برخی افراد جذاب و برای برخی خوشایند نیست. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند. بیشتر ایرانیان سال جدید خود را با وعده غذایی سبزی پلو با ماهی شروع می‌کنند.

در واقع نوع پخت این خورشت به شکلی است که به بهترین شکل می تواند زینت بخش سفره های مهمانی و مجالس رسمی باشد. بعضی از دستور ها در دال عدس، سیب زمینی نیز اضافه می کنند اما مزه ی اصلی غذا تغییر خواهد کرد. در آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. بعد از مقداری تفت دادن به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید.

لیست غذاها و دسرهای پرطرفدار محلی ایرانی

این غذا یک غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود.

کباب تابه‌ای در بیشتر نقاط کشور شناخته شده بوده و طعم خوشمزه آن سبب محبوبیت این غذا شده است. سمبوسه جز غذاهای سبک این لیست محسوب می‌شود که منشا اصلی آن استان خوزستان بوده و می‌توان با ترکیبات مختلفی آن را پخت. چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند. چلو گوشت جز غذاهای لاکچری ایرانی محسوب شده و معمولا برای مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود. دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید.

اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند.