غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذا شرقی

خورش ونوشک (پسته کوهی) را معمولاً با گوشت قرمز تهیه می‌کنند، البته می‌توانید از گوشت سفید هم استفاده کنید یا بسته به سلیقه خود, آن را کاملاً گیاهی طبخ کنید. خورشت ریواس از غذاهای سنتی و محبوب استان کردستان مجله خبری غذا به شمار می‌آید. برای تهیه این غذا اول پوست ریواس خام را جدا می‌کنند و آن را همراه گوشت و پیاز می‌پزند. آش دوغ هم از دیگر غذاهای محلی قزوینی است که به احتمال زیاد تا به حال آن را امتحان کرده‌اید.

  • یکی از استان‌های ایران با پیشینه غنی، استان گلستان است..
  • «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.
  • برنج را برنج به‌خوبی بشویید و به همراه گوجه‌فرنگی‌های خرد شده و نصف لیوان آب به مواد داخل تابه اضافه کنید.
  • «علی بابا» این بار می‌خواهد سری به آشپزخانه تبریزی بزند و با شما از غذاهای سنتی این شهر سخن بگوید.
  • سمبوسه جنوبی تنداکثر غذاهای جنوبی به تند بودن‌شان معروف هستند و یکی از این غذاهای تند و بسیار خوشمزه سمبوسه است.

در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد.

طرز تهیه آش دوغ

معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است. در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود.

طرز تهیه کوفته برنجی

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم ماهی، کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی است. علاوه بر این مصرف ماهی در تمام طول زمان رشد کودکان می‌تواند حیاتی و مهم باشد. مصرف ماهی باعث افزایش سلول‌های خاکستری مغز و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل در دوره کهنسالی می‌شود.

نان‌ها را خوب به آب خورشت که چرب هم هست، آغشته می‌کنند. بعد در بشقاب‌ها تکه‌های نان چرب شده را می‌گذارند و رویش خورش می‌ریزند. برای تهیه این سمبوسه، ترکیبی شامل گوشت چرخکرده، سبزیجات، سیر، فلفل و رب را داخل نان لواش می‌پیچند.

طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است. تنوع غذاهای سنتی که اغلب محلی هستند و ازطعم‌های متمایز و خوشمزه‌ای برخوردارند، می‌توانند لذت هر سفری را دوچندان کنند.