غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول

گوشت (گوشت بره، گوسفند، گوساله، میگو، ماهی) و همچنین به‌صورت گیاهی با پنیر یا سبزیجات نیز طبخ کرد. «خوراک‌نامه» نادر میرزا، از نویسندگان دوره قاجار، یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های آشپزی به زبان فارسی به چشم می‌خورد. آنها سرشار از آهن هستند، به هضم غذا کمک می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

  • برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند.
  • برای تهیه این غذا به سیب‌زمینی، پیاز، سیر، گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه، پیازچه، پنیر پیتزا، ادویه گوشت، نمک، روغن و فلفل قرمز یا سیاه نیاز دارید.
  • فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود.
  • در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن را نیز بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید.

این غذا طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد و جز غذاهای مجلسی محسوب می‌شود و پای ثابت بیشتر مراسمات مهم است. بعد از یک ساعت چربی موجود در گردو از آن خارج می‌شود و خورشت در اصطلاح به روغن می‌افتد، در این زمان باید رب انار، شکر و در صورت تمایل رب را به خورشت اضافه کرد. در بعضی مناطق همزمان با اضافه کردن گردو، بجای آب از آب انار برای پخت گوشت استفاده می‌کنند که باعث ترشی غذا می‌شود. ترش، شیرین یا ملس، فسنجان همیشه جز خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی است. به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و رسمی‌ترین غذاهای ایرانی که گاهی با گوشت مرغ هم تهیه می‌شود، درست کردن نسخه واقعی آن می‌تواند کار سختی باشد و به تجربه و مهارت کافی نیاز دارد.

در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود. البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید.

۴۰- خورش پیچاق قیمه

در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود. قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان اصفهان

یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد. در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است.

۳ روش پخت مرغ برای زرشک پلو مرغ مجلسی و بازاری را امتحان کنید

یک قابلمه را انتخاب کنید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید. کدو و بادمجان از خوشمزه‌هایی هستند که طعم خورشت را فوق العاده می‌کنند. خورشت کدو غذایی خوشمزه و آسان است که با گوشت تکه‌ای درست می‌شود. یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب برای ناهار ظهر قیمه با سیب زمینی است.