فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-غذا شرقی

اگر می‌خواهید چنین طعمی را بچشید، اجاره اقامتگاه آویشار تالش پیشنهاد ما به شماست. اگر عاشق کباب هستید، اینجا درباره خوشمزه ترین کباب های ایرانی بیشتر بخوانید. آغوز مسما را با گوشت اردک درست می کنند و همین موضوع علت اصلی لذیذ بودن آن است و قطعا نمی توان از این غذا صرف نظر کرد.

  • غذایی بسیار مقوی و متفاوت که حیف است به خطه شمال سفر کنید و طعم آن را نچشید.
  • ترکیب بادمجان کبابی با آب انار ترش و سبزی‌های معطر شمالی بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
  • ضمن اینکه می‌توان این خوراک را با استفاده از گوشت چرخ کرده و گرد غوره بجای جگر و دل گوسفند، طبخ کرد.
  • شهرهایی که به غیر از جاذبه های منحصربفرد غذاهای خوشمزه ای هم دارد.
  • چند جوش كه خورد، دارچين و فلفل را به آن بزنيد و به پخت ادامه دهيد تا اينكه خورش به روغن بيفتد.

همچنین امکان سفارش انواع غذاهای دریایی از جمله ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا، ماهی کولی سفید و … نیز وجود دارد. اگر دلتان هوس غذاهای سنتی گیلکی از جمله دوش کباب یا باقلاقاتوق کرده نیز می‌توانید روی رستوران گلسار حساب باز کنید. این رستوران غذاهای خود را از بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند و مشتریان ثابت خود را دارد. را سرو می‌کند به کباب‌هایش معروف است اما ماهی‌هایش، پیش‌غذاهای خوشمزه‌اش و پلو محلی‌اش زبانزد مشتری‌هاست.

سیر واویج

مرغ را با زردچوبه و نمک مزه‌دار کرده و در تابه سرخ کنید(هر دو طرف مرغ باید سرخ شود). گوشت را به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و به مدت ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید. جالب است بدانید که در گذشته کشاورزان در کنار برنج و سایر هدایا، خورش مرغ لاکو را نیز برای اربابان خود به عنوان پیشکش می بردند. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد.

بد نیست بدانید که برخی از نقاط استان مازندران در این غذا به جای گوشت از تخم مرغ استفاده می‌کنند. طعم خورشت اسپناساک بسیار لذیذ بوده و معمولا در وعده ناهار و با برنج میل می‌شود. رستوران چلو شیش انواع غذاهای سنتی و کبابی گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند. قطعاً اگر یک بار طعم غذاهای مجله خبری غذا رستوران چلو شیش را بچشید، در هر سفر به رشت، باز هم به سراغ رستوران چلو شیش می‌روید! رستوران چلو شیش انواع کباب از جمله کباب ترش و خورش‌های خوشمزه همانند خورش فسنجان آلو با گوشت اردک سرو می‌کند. طعم خورش چغرتمه نیز از دیگر غذاهای محلی گیلان مستثنا نیست و طعمی ترش و ملس دارد.

بهترین غذاهای شمالی (لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران)

در کنار آغوز مسما می‌توانید زیتون‌پرورده و یا زیتون و باقلا میل کنید تا از وعده غذایی خود نهایت لذت را ببرید. رمز اصلی خوشمزگی کباب ترش شمالی، استفاده از سبزی‌های معطر محلی است. کباب ترش را با کته و گوجه کبابی میل کنید تا عاشق مزه بی‌نظیر آن شوید. از مواد اصلی این غذا می‌توان به گوشت چرخ کرده، کدوی رنده شده، پیاز، زیره، برنج و کره محلی اشاره کرد.

یک غذای محبوب و اصیل برای ایرانی‌ها قرمه سبزی است که البته این غذا در گیلان کمی متفاوت است. به این ترتیب که هسته اصلی آن لوبیا چشم‌ بلبلی و بادمجان سرخ‌کرده و گوجه است. البته خوش طعم بوده و مزه متفاوتی از قرمه‌سبزی اصیل را تجربه خواهید کرد. غذای دیگری که یکی از لذیذترین کباب‌های گیلان است، دوش کول کباب نام دارد و بسیار معروف است. اندازه برش کباب دوش شبیه به پنجه است و برای مزه‌دار شدن آن از پیاز و ادویه مخصوص استفاده می‌کنند. جالب است بدانید برخلاف کباب‌های دیگر این غذا را از گوشت بیات یا مدتی از ذبح گذشته درست می‌کنند.