لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذا شرقی

و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند. همه این موراد در کنار هم باعث شدند تا غذاهای ایرانی ضمن تأثیر پذیرفتن از دیگر فرهنگ ها، فرهنگ غذایی غنی و منحصر بفردی را بسازند. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره مجله خبری غذا ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد. ماهی شکم پر یک غذای خوشمزه و مجلسی است که در شهرهای مختلف ایران هر کسی به یک نوع و با سلیقه خودش آن را درست می‌کند. یک غذای خوشمزه که همه به عنوان غذای سنتی شب عید می‌شناسند.

  • این غذا هم مثل خورشت فسنجان با این که اصالتا شمالی است، بین همه ایرانی ها طرفدار دارد و در هر منطقه ای به روش های مختلف با تفاوت های اندکی تهیه می شود.
  • به گونه‌ای که شما می‌توانید آن‌ها را بخرید و برای مدت زیادی نگهداری کرده و هر زمان که دلتان خواست از طعم اورجینال آن بچشید.
  • به دلیل شرایط جغرافیایی ایران و کشت زیاد این دانه خوش طعم و خوش عذر غذاها هم تاثیر زیادی از آن گرفته اند.
  • ترشی یا شیرینی سس دلمه به ذائقه شما بستگی دارد ولی می‌توانید آن را با مخلوط سرکه و شکر درست کنید.

در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. نان لواش یک نان نازک و نرم است که در ایران ، ترکیه و ارمنستان بسیار محبوب است.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان قم

از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست.

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

جوجه کباب همراه با برنج زعفرانی، گوجه کبابی و کره خورده می ‌شود که این ترکیب بسیار خوشمزه است. اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید. بسیاری از ایرانی ها و البته که بسیاری از خارجی ها هم نیز عاشق این غذا می باشند. برای تهیه کردن باقالی پلو برنج سفید را همراه با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر سر هم ماهیچه گوسفند و یا مرغ را در کنار بشقاب قرار داده و سرو می نمایند. شما بر اساس ذائقه خود می توانید گوشت مرغ و یا ماهیچه گوسفند را برای در کنار باقالی پلو سفارش دهید. در این مطلب سعی کردیم لیست غذاهای ایرانی سنتی و محلی استان های مختلف را معرفی کنیم تا با نام و طرز تهیه برخی از آنها آشنا شوید.

طرز تهیه گل کلم پلو با سبزیجات + طرز تهیه کلم پلو ساده با گل کلم

در نوشیدنی‌های گرم، چای یک کشت متداول در شمال ایران است که اغلب به همراه یک مکعب شکر به اسم قند، یا یکی از شیرینی‌های سنتی ایرانی، مثل نقل یا پولکی استفاده می‌شود. خورش کرفس از آن خورش‌هایی است که خوب درآوردن آن کار ساده‌ای نیست. ممکن است شما جایی خورش کرفس بخورید و خوشتان بیاید و فردای آن روز خورش کرفس دیگری را نخورید. بخش زیادی از محبوبیت پایین این خورش‌ها بخاطر نامأنوس بودن طعم کرفس، بامیه، ریواس و کنگر برای ذائقه ما است. این محتویات باید کاملاً تمیز شود و برای مدت طولانی بپزد تا نرم شود.