پرطرفدارترین غذاهای خوشمزه ایرانی کجارو

اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. در میان انبوهی از غذاهای ایرانی، انتخاب بهترین غذاها با توجه به اینکه هر فرد دارای ذائقه خاصی است، می‌تواند کاری مشکل باشد. با این حال بدون تردید برخی از آن ها دارای محبوبیت بالاتری بین تمام افراد بوده و می توانیم آن ها را به عنوان بهترین غذاهای ایرانی معرفی کنیم.

در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست. شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود. پختن شله مشهدی، به تجربه بالا، دقت فراوان و حوصله زیاد نیاز دارد. به مانند زرشک پلو، یکی از غذاهایی دیگر که می تواند ظاهری بسیار مجلسی به سفره شما ببخشد، ته چین بوده که آن را می ‌توان به صورت ساده و یا همراه با گوشت، بادمجان و مرغ درست کرد. با این وجود ته چین مرغ نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشته و در میان بهترین غذاهای ایرانی جایگاه خاصی به دست آورده است. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد خورشت قیمه است.

  • کرفس فواید زیادی برای بدن داشته و اگر طعم گیاه خام آن را دوست ندارید، می‌توانید از آن برای پخت خورشت کرفس استفاده کنید.
  • یک غذای خوشمزه که هم با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست می‌شود.
  • در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث.
  • بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

معمولا طعم خاص این غذا به دلیل وجود تمبر هندی و لیمو امانی است. دلمه از جمله غذاهایی است که برای تهیه آن باید وقت زیادی صرف کنید. این غذا با برگ مو، کلم، فلفل دلمه و … تهیه شده و فضای میانی آن‌‌ها را با برنج، سبزیجات مختلف و گوشت پر می‌کنند. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند. هویج پلو هم از غذاهای فوری و خوشمزه ای است که در دسته بندی غذاهای پلویی و چلویی قرار می گیرد.

۴۰- خورش پیچاق قیمه

این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم . یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است.

سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید و به صورت یک اندازه خلال کنید. پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود. فلافل را در جنوب ایران با ادویه‌های مخصوص مانند پودر زیره سبز یا سیاه درست می‌کنند.

ماهی‌های چرب درصد امگا ۳ بالایی دارند و همین مسئله باعث بهبود عملکرد درست بدن و مغز می‌شود. کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود. در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد یکی از محتویات اصلی قیمه نثار، خلال بادام و پسته است. معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند. این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود.

تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا

اگر میخواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آشپزی سنتی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. تباهگ، شباهت بسیاری به غذای «گوشت لَند» در هرات و غرب افغانستان و «گوشت قاق» یا گوشت خشک در کابل دارد. آش شولی انواع دیگری نیز دارد که در میان آن‌ها می‌توان به شولی شلغم، شولی با اماج، شولی کرمانی، شولی اسفناج، شولی با خرفه و شولی با سبزی خشک اشاره کرد.

برنج را که با نمک از چند ساعت قبل خیس کرده‌ایم، می‌شوییم تا نمک اضافی آن برود و آن را در قابلمه آب جوش می‌ریزیم و کمی نمک می‌زنیم و می‌گذاریم بپزد تا برای آبکش‌کردن آماده شود. برنج را کمی زنده‌‌تر بر می‌داریم و آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و زعفران را دم میکنیم. برای ناهار یک روز سرد زمستانی یا بارونی پاییزی آش گزینه خوبی است. همراه با یک قاشق چایخوری نمک،اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند. بعد ازینکه آب عدس‌ها به جوش آمد، همینطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، روی آن کفی تشکیل می‌شود که حتما باید این کف را با قاشق جمع کنیم.

معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد. در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود. همدانی‌ها در لیست انواع غذای ایرانی محبوب خودشان، «آبگوشت بزباش» را به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی جا داده‌اند.