دستور تهیه کباب بختیاری اصیل به چندین روش منحصر بفرد اکالا

در ۳۰ دقیقه آخر پخت، سبزی و دوغ را به قابلمه بیافزایید و هم بزنید تا آش کاملاً جا بیافتد. پیاز را در تابه‌ ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس سیر و زردچوبه را به آن بیافزایید و تفت دهید تا طلایی‌ رنگ شوند. آرد برنج را با یک پیمانه از مایه آش رقیق کنید، سپس آن را همراه نیمی از مخلوط پیاز داغ، مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه آش بیافزایید و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بماند تا آش کاملاً بپزد. آش دوغ را در ظرف مورد نظر ریخته، بقیه پیازداغ و سیرداغ را روی آن بریزید و با نعناع‌ داغ تزیین و سرو کنید.

  • پیچاق قیمه مانند دیگر نسخه‌های خورش قیمه، همراه با برنج سرو می‌شود و معمولا آن را با پیاز داغ تزئین می‌کنند.
  • برای اینکه گوشت گوسفندی و گوشت مرغ کمی استراحت کنند و طعم دار شوند کاسه حاوی مواد را به مدت دو تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید.
  • این استان از شمال و شرق به استان اصفهان از غرب به استان خوزستان و از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد محدود است.

پس از سرخ شدن تکه‌های مرغ، شعله گاز را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا مرغ برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. سپس روی آن را با مرغ، خرمای تفت داده شده، کشمش و زرشک سرخ شده، خلال پسته و خلال بادام و پیاز داغ تزئین کنید. نمی‌توان از غذاهای جنوبی گفت و حرفی از سمبوسه و فلافل معروف خوزستان نزد که در اکثر شهرهای جنوب کشور طرفدار دارد و غذاهای تند و اشتهاآوری هستند که طعم واقعی آن‌ها را می‌توانید در خوزستان بچشید. علاوه بر این، ردپای غذاهای تند هندی و عربی نیز در گوشه ‌و کنار مناطق مختلف خوزستان به چشم می‌خورد که خوردن هر یک از آن‌ها لذتی دوچندان را نصیبتان می‌کند.

چلو جوجه کباب بدون استخوان

ماش را نیز به‌صورت جداگانه در یک قابلمه آب، روی حرارت متوسط گاز بپزید. پس از پخت کامل ماش و کم شدن آب داخل قابلمه، مقداری آب سرد در قابلمه بریزید تا پوست ماش کنده شود و به روی آب بیاید. رایج‌ترین نوع چکدرمه در گنبدکاووس و شهرهای ترکمن نشین با گوشت گوسفند درست می‌شود؛ اما چکدرمه دارای انواع دیگری نیز است که می‌توانید آن‌ها را در منزل درست کنید. برای مشاهده طرز تهیه چکدرمه به مجموعه مقاله‌های غذاهای محلی کجارو سر بزنید. غذاهای محلی و سنتی کرمانشاه با تنوعی بی‌نظیر، یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر تماشای تاریخ و طبیعت فوق‌العاده منطقه، غذاهایی لذیذ و متفاوت را مزه کنند.

کباب برگ خوشمزه

مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خراسان است که در فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی قرار گرفته است . تنها راه دسترسی هوایی به این استان از طریق مرکز استان، یعنی شهرکرد است. فرودگاه شهرکرد به عنوان مرتفع‌ترین فرودگاه ایران شناخته می‌شود و در فاصله ۴ کیلومتری از محدوده شهری شهرکرد واقع شده است.

این غذای اصیل ایرانی به صورت مرسوم، مخلوطی از جوجه کباب و کباب چنجه است. این نوع از انواع کباب ایرانی کباب برخلاف کباب کوبیده نیازی به چرخ کردن ندارد و راحت تر آماده می شود. دستور پخت کباب بختیاری به دوران ناصر الدین شاه برمی گردد و بدون شک هر کس به چهار محال بختیاری سفر کند، طعم اصیل این کباب را تجربه خواهد کرد. طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و تنها در چند مرحله این غذای بی نظیر آماده می شود. پس تا پایان این مقاله با بزرگترین مسئول پخش کباب ترکی در کشور همراه باشید. آش انار به عنوان یکی از خاص ترین غذا های محلی استان چهارمحال و بختیاری مطرح است که مورد استفاده افراد محلی در روستای دورک قرار می گرفته است.

پیشینه در بخش‌بندی کشوری

زیبایی لباس زنان بختیاری هم چشمگیر است و برای دوخت پیراهن آن از ۴ متر پارچه استفاده می‌شود. شلوار زنان بختیاری هم بسیار گشاد و چین‌دار است و همچون دامن به نظر می‌آید. برای علاقمندان به معماری‌های منحصربه فرد و آشنایی بیشتر با فرهنگ و سبک زندگی روستایی منطقه، روستای پلکانی سرآقاسید از دیدنی‌هایی است که نباید آن را از دست داد. نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزئین کرده و آن را نوش جان کنید. برخی افراد نصف پیمانه سبزی ماهی نیز به این خوراک اضافه می‌کنند.